عضویت در سایت  |  ورود به سایت  |  سبد خرید  |  پیگیری سفارش
جستجوی موضوعی: جستجوی پیشرفته جستجوی قیمتی:
نام کاربر: مهمان امروز: 11 اردیبهشت 1403 ساعت

:: آرشیو اخبار

 

:: آمار سایت

بازدید امروز 144
بازدید دیروز 478
افراد آنلاین 8
بازدید کل 6,831,764

شرح خبر

شنبه 1387/06/30 منبع خبر: سایت TMBA
هفتمین شماره فصلنامه توسعه مهندسی بازار منتشر شد

  سرمقاله/ مشاوره رایگان سم است استفاده نکنید /پرویز درگی

همان طور که پزشکی به پیراپزشکی نیاز دارد، مشاور نیز شناخت از بازار و معاینه­ی کامل از شرکت نیازمند است. پس به سراغ مشاوره­ی رایگان نروید. مشاوره­ی رایگان همچون طبابت بدون معاینه است و مصرف داروهایی است که چه بسا به جای ایفای نقش دارویی به عنوان سم در بدنتان عمل کند. حرفه­ای بیندیشیم، حرفه­ای بپرسیم، حرفه ای بگوئیم، حرفه ای بنویسیم، حرفه­ای عمل کنیم تا سازمانی حرفه­ای متناسب با عصر رقابت داشته باشیم.

به سراغ مشاوره رایگان نرویم، مشاوره­ی رایگان سم است، استفاده نکنید.

بازار خبر: تازه ترین اخبار از جنرال موتورز، فورد، مک دونالد، سامسونگ، هوندا.

برای مثال شرکت هوندا به تازگی مبارزه تبلیغاتی جدیدی را آغاز کرده است که خانواده ها، زوجها، خریداران اتومبیلهای شرکتی از تسهیلاتی مانند چشمه های آبگرم و کلاس گلف بهره خواهند برد و اتومبیلهای مهیجی نظیر آکورد در اختیار آنان و خانواده هایشان قرار می گیرد که در مناطق سیاحتی رانندگی کنند.   

· گفتگو/ معمای استراتژی؛ ایران و جهان: گفتگو با مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی، دکتر داوود مسگریان / مریم چهاربالش ، محمد سالاری

 در مطالعات انجام شده، 6تا7 عامل را در موفقیت اجرای استراتژی مؤثر می‌دانند. یکی از مهمترین این عوامل، ارزشهای مشترک سازمان است که بخش مهمی از آن، فرهنگ سازمان است. این ارزشها، رفتارها را تعیین می‌کنند و آشکار می‌سازند که آدمها چگونه در برخورد با مسائل تصمیم می‌گیرند. اینکه افراد چقدر حاضرند از منافع شخصی خود در قبال منافع جمعی سازمان بگذرند و چقدر آینده نگر هستند؟

یکی دیگر از عوامل اجرای استراتژی، شیوه ی رهبری یک سازمان است، اینکه چه قدر شیوه­ی رهبری مناسب آن سازمان و آن استراتژی هست، مساله ای است که مدیران ما باید به آن توجه کنند. 

·خرده فروشی/ 15 عبارتی که یک فروشنده نباید به زبان آورد/ ترجمه ستیلا باسقی

به کارگیری برخی ازعبارات باعث خدشه وارد کردن به فروش و احتمالا  از دست دادن مشتری می شود. در اینجا  تنها به 15 مورد از آنها اشاره می کنیم .....

· طرح کسب و کار/ 6 دلیل عمده برای تدوین طرح بازاریابی / ستیلا باسقی

یکی از مهمترین کارهایی که می بایست برای حرفه­ی خود انجام داد، چه این حرفه تازه به وجود آمده باشد، و چه از قبل وجود داشته باشد، تدوین یک طرح تجاری است. به هر صورت که آن را تدوین کنید، بصورت رسمی یا غیررسمی، این امر شما را در توفیق در حرفه خود یاری می دهد. در زیر دلایل عمده­ی تدوین طرح تجاری را برمی شماریم....

· روابط عمومی/ مشتریان درون سازمانی و برون سازمانی/ احمد یحیایی ایله­ای

 

"گروهی معتقدند که مشتریان هر سازمان در دو گروه زیرتعریف می شوند:

الف: مشتریان داخلی

ب: مشتریان خارجی

وقتی سخن از مشتریان درون سازمانی و برون سازمانی به میان می آید، این تصور ایجاد می شود که کارکنان، مشتریان درون سازمانی و مصرف کننده گان، مشتریان برون سازمانی هستند. این مقاله، لایه های درونی هر کدام از مشتریان مذکور را با توضیحات بیشتری شکافته است.

 ·مشاغل کوچک/ 7 توصیه به مدیران مشاغل کوچک / ترجمه محمد سالاری

هیچ مدیری نمی تواند به جای تمام کارکنانش فکر کند،تصمیم بگیرد، و کار کند، زیرا اگر اینگونه بود دیگر چه نیازی به استخدام کارکنان و همکاری با دیگران و تاسیس شرکت وجود داشت؟

برای بالا بردن بهره­وری کار و همکاری با دیگران بایستی اصول و فنونی را رعایت کرد. از این رو توصیه های زیر برای دستیابی به یک محیط سرشار از همبستگی، خلاقیت، و نوآوری که دائم در حال بهبود شرایط خود باشد، ارائه می شود......

·آموزش/ ورشکستگی شرکتها، مقصر کیست/ ترجمه محمد سالاری

 

اگربرند،خط محصول،تقسیم بندی، یا شرکت شما در حال تقلا کردن است و تقصیر را به گردن اوضاع اقتصادی و یا این و آن می اندازید، به شما توصیه می شود که به مقابل آئینه بروید و با دقت به خودتان بنگرید و آنگاه در مورد مقصر تصمیم گیری کنید.

·تازه های بازاریابی/ بازاریابی پارتیزانی؛ راه نجات بنگاههای کوچک و متوسط/ سیده سارا

 

قافله باشی

·کتاب/ معرفی دو مجموعه کتاب

·بازاریابی و فروش تلفنی کتابی است برای بازاریابها، فروشندگان حرفه­ای، و ویزیتورها

· تازه ترین کتابها: کسب و کار نام­های تجاری، تحقیقات بازاریابی در یک هفته، قضایای موردی بازاریابی، مباحث و موضوعات مدیریت بازاریابی، مدیریت فروش و فروش حضوری

میزگرد/ برند و برندسازی در ایران/ تنظیم: علی میرشاهی

 

حاضرین:

o استاد سینا قربانلو؛ مترجم کتابهای ارزشمند تبلیغات و بازاریابی، از جمله­ی آثار، کتاب مدیریت راهبردی نام تجاری اثر ژان نوئل کاپفرر

o کامبیز حیدرزاده؛ مترجم آثار فیلیپ کاتلر، عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی – واحد علوم وتحقیقات

oجواد نوفرستی؛ مدیر تحلیل بازار گروه صنعتی بوتان، استاد دانشگاه الزهرا ( س)

o رضا اکبری­اصل؛ عضو هیأت علمی دپارتمان آموزش شرکت TMBA، مدرس و محقق بازاریابی

o پرویز درگی؛ عضو هیأت علمی سازمان مدیریت صنعتی، مدیرعامل شرکت TMBA، از جمله­ی آثار، کتاب کسب و کار نام­های تجاری

در این میزگرد بحثهای متنوع و عمیقی بین حاضران در می گیرد که آنها را به دو دسته می توان تقسیم کرد: آنها که اعتقاد دارند در ایران برند داریم، و آنها که معتقدند ما در ایران برند نداریم. حاصل این گفتگوها این است که.....

· خرده فروشی/ خرده فروشان را بشناسیم/ مجید جوادی

 

قبل از اینکه بخواهید با خرده‌فروشانی که می‌توانند محصولات شما را بفروشند، شروع به کار کنید، بهتر است با محیط کار و شرایط و محدودیتهای آنها آشنا شوید. حتماً زمانی را صرف گذراندن در خرده‌فروشی کنید. به محصولات و قیمتها دقت کنید و مرتباً به خرده‌فروشی‌ای که می‌خواهید با آن کار کنید، سر بزنید تا اطلاعات جدید کسب کنید. در این مقاله با نیازهای خرده فروشان آشنا می شوید.

·استراتژی/ فوتبال دستی، استراتژی، موفقیت / سعید میرواحدی

 

شناخت عوامل برون سازمانی کم و بیش ساده است. البته ساده از منظر دستیابی. به طور معمول، عوامل تعیین کننده‌ی بازار، متغیرهای بازار، رقبا، و رفتار مصرف‌کنندگان را می توان با استفاده از تیم متخصص و تحلیلگر و یا به کمک مشاوران توانمند شناخت. نقاط ضعف و قوت بازار و فرصتها و تهدیدها را  می توان با ضریب اطمینان خوبی تعیین کرد؛ اما در مرحله‌ی بعد باید با استفاده از عوامل درون سازمان و با سازماندهی مناسب، از این عوامل بهره برد که به تجربه می توان گفت که مشکل عمده‌ی سازمانها درست در همین بخش است.

 اما چرا مدیران سازمانها در این بخش مشکل دارند؟ چرا با اینکه مسیر موفقیت تحلیل شده و مدیر می‌داند که چگونه می‌توان این موفقیت را به چنگ آورد، با وجود این، در عمل چنین اتفاقی نمی‌افتد؟

به تجربه چند عامل مهم را می‌توان نام برد که باعث عدم بهره‌برداری از عوامل محیطی می شود.این عوامل عبارتند از....

تبلیغات محیطی/ زمانی که مک دونالد انگیزه می سازد / سمیه سادات مکیان

 

این اثر سعی دارد از این  منظر  خاص  به تحلیل  دو مورد از تبلیغات معروف بپردازد؛تبلیغات بیلبوردی مک دونالد ،و تبلیغ یک شرکت شوینده در آرژانتین که در سال 2007 در جشنواره ی تبلیغاتی مونتروکس

(Montroux) مدال طلای بخش تبلیغات محیطی را تصاحب کرد .

· تبلیغات تحقیقاتی/ نیمه اول امسال حدود ده میلیارد ریال قرارداد پژوهشی امضا کرده ایم

 

 «مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) وابسته به جهاد دانشگاهی، در راستای توسعة علمی و تحقیقاتی کشور و با قصد رفع نیاز سازمانها و نهادهای تصمیم‌گیر، ضرورت توجه به افکارعمومی و لزوم بهره‌گیری از مشارکت و دیدگاههای شهروندان در بهبود و توسعه امور کشور در عرصه‌های مختلف، از سال 1380 ، فعالیت خود را آغاز کرده است». این بخشی از گفته های علی فروغی، سرپرست ایسپا با ما بود. مابقی این گفتگو را بخوانید.

·معرفی یک نشریه­ی خارجی/ بحران پیش روی تحقیقات آنلاین

 

ماهنامه­ی جهان تحقیقات- ژوئن 2008

ماهنامه­ی جهان تحقیقات (RESEARCH WORLD) در شماره­ی جدید خود به بررسی بحران پیش روی تحقیقات آنلاین می پردازد؛ به طوری که جلد این شماره با تصویری از یک دستبند منقوش به علامت پست الکترونیکی یا @ که به دست انسان بسته شده است، بسیار خودنمایی می کند.

  تفاوت آشکاری که در طراحی این شماره­ی مجله به چشم می خورد،...

·معرفی کتابهای خارجی/ شیوه اجرا / مهندس امیر توفیقی

 

کتابی که در این شماره قصد داریم به معرفی آن بپردازیم، کتاب ارزشمندی است به نام شیوه‌ی اجرا. نویسندگان این کتاب دو نفر از افراد نام‌آور و سرشناس در دو حوزه‌ی اجرا و تئوری مدیریت اند؛ لری باسیدی، دستیار و معاون جک ولش، نابغه‌ی مدیریت قرن بیستم، و مدیر عامل کمپانی هانی‌ول اینترنشنال، و دکتر رام چاران، استاد دانشگاههای هاروارد و نورث وسترن که به عنوان مشاور مدیریت با کمپانیهای بزرگی چون جنرال الکتریک، فورد، داپونت، و وریزون همکاری داشته است.

        پرسشی که این کتاب قصد دارد به پاسخگویی آن بپردازد، این است که: چرا گاهی به نظر می‌رسد استراتژی، هدف‌گذاری، انتخاب بازار، چشم‌انداز، و مأموریت سازمان کاملا ایده‌آل و رؤیایی‌اند، اما در عمل چیزی که نصیب کمپانی می‌شود، شکستی تلخ و مصیبت بار است؟

· بازار کتاب

سلاطین نامهای تجاری/ شگردهای دل در تسخیر بازار/ پیشنهاد ردنشدنی/ وفاداری مشتری/ توسعه محصولات جدید

· نمایه/ از شماره های قبل توسعه مهندسی بازار می خوانید

 

فهرست 6 شماره توسعه مهندسی بازار از بهار 1386 تاکنون به صورت مرتب درج شده است. علاقه مندان با مطالعه­ی این نمایه می توانند سفارش مجله مورد نظر خود را اعلام کنند.

صاحبان آگهی در این شماره عبارتند از : سومین کنفرانس بین­المللی بازاریابی ( گروه پژوهشی صنعتی آریانا ) پیام همشهری، جشنواره ابوریحان بیرونی ( مرکز افکار سنجی دانشجویان ایران)، نشریه بسته بندی، بانک تجارت، مؤسسه بین­المللی زنجیره امید، الوگیفت ( شرکت آفرینگان نوین)، نخستین کنفرانس تخصصی مهندسی تبلیغات، بانک اقتصاد نوین، پگاه سیستم، شرکت توسعه مهندسی بازار گستران آتی (TMBA)

 

برای خرید و یا اشتراک این فصلنامه می توانید با شماره تلفن 4-66028401 تماس حاصل نمایید.

ارسال به دوستان نسخه چاپی
 

ارسال خبر به الوگیفت

در صورت تمایل، شما نیز می توانید اخبار مجموعه و فعالیتهای جدید خود را به سایت ارسال فرمایید. در صورت تایید اصل خبر از طرف مدیران سایت، اخبار ارسالی شما در سایت به نمایش در خواهد آمد.

نام شما: * ایمیل شما:
عنوان خبر: *
متن خبر: *

 

بازگشت

صفحه اصلی     لیست محصولات      درباره ما      تماس با ما
جستجوی موضوعی: جستجوی پیشرفته جستجوی قیمتی:
       
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت آفرینگان نوین اندیشان پیام می باشد
بهترین حالت نمایش 768 * 1024 پیکسل. 1403-1383