عضویت در سایت  |  ورود به سایت  |  سبد خرید  |  پیگیری سفارش
جستجوی موضوعی: جستجوی پیشرفته جستجوی قیمتی:
نام کاربر: مهمان امروز: 10 اردیبهشت 1403 ساعت

:: آرشیو اخبار

 

:: آمار سایت

بازدید امروز 306
بازدید دیروز 667
افراد آنلاین 7
بازدید کل 6,831,448

شرح خبر

شنبه 1388/04/20 منبع خبر: سایت افراوی
فراخوان ثبت تاریخی آثار گرافیک

امروز ما اگر ثبت نشود تبدیل به گذشته بیسابقه خواهد شد. در بررسی سابقه گذشته گرافیک چیز چندانی حاصل نخواهد شد. آنچه که انتظارش می رفت، ثبت گذشته های روشن بود، اما متاسفانه عدم پژوهش و تلاش گروههایی که دلسوزانه به ثبت تاریخ بپردازند گذشته های مبهم را برایمان به ارمغان آورده است. اما امروز ما نیز می رود که به گذشته های مبهم و بی سابقه تبدیل شود. گروه پژوهشی عفراوی به عنوان بدعت گزار پژوهش در گرافیک و چاپ در ایران، با نگرشی کاربردی به ایجاد محتوا به عنوان گروهی مستقل پرداخته است. انجام چنین حرکتهایی با صرف هزینه هایی همراه است که طبیعتاً بازگشتی ندارد، اقدام به تهیه مجموعه کارهای ارزشمند از سالها پیش آغاز شده است و همچنان ادامه دارد. در این راه دوستان بسیاری نیز ما را یاری کرده اند و ما همچنان با ایمان به کاری که می کنیم پیش می رویم. پس از اقدام به تهیه مرجع کاملی از لوگوتایپهای ایرانی که خود ثبتی تاریخی است (در حال انجام) حرکت بعدی این گروه ثبت آثار گرافیکی است. فراخوان ثبت آثار گرافیک ایران گروه پژوهشی عفراوی از کلیه طراحان گرافیک دعوت به عمل می آورد تا آثار جدید خود را جهت ثبت تاریخی ارسال نمایند. کلیه طراحان گرافیک می توانند آثار خود را که سفارش دهنده داشته است پس از نهایی شدن و چاپ اثر، به شکل فایل به همراه فرم ثبت آثار ارسال نمایند تا به نام طراح ثبت تاریخی شود. هدف از ثبت آثار: 1- ایجاد یک بانک اطلاعاتی از سابقه آثار گرافیک زمان 2- شناسایی طراحان گرافیک فعال در سراسر ایران و جهان 3- جلوگیری از کپی برداری به واسطه ثبت اثر به نام هنرمند در تاریخ مورد ارسال 4- کمک به پژوهش های برنامه ریزی شده در زمینه گرافیک و چاپ.

شیوه ثبت آثار: آثار ارسالی در طبقه بندی های مختلف گرافیک قرار گرفته و در ویژه نامه گرافیک و چاپ با ذکر شناسنامه آن چاپ خواهد شد. شرایط ارسال آثار: 1- آثار ارسالی بایستی سفارش دهنده داشته و به یکی از شیوه ها، به چاپ رسیده باشد. 2- تاریخ چاپ آثار بایستی از فروردین 87 به بعد باشد. 3- برای هر اثر چاپی یک فرم جداگانه با مهر سفارش دهنده ارسال گردد.(دریافت فرم از سایت افراوی) 4- فرمت ارسال آثار: Tiff یا Jpg در قطع A6 میباشد 5- آثار بدون فرم و با فرم ناقص ثبت نخواهد شد. 6- در مواردی چون بسته بندی، ارسال تصویر از جعبه آماده و همچنین گسترده آن لازم است. 7- در مورد طراحی فونت داشتن سفارش دهنده شرط نیست. ارائه تمامی کاراکترهای فونت لازم می باشد.

مهلت ارسال: این فراخوان پایان ندارد. داوری و جوایز: کلیه آثار ارسالی در ویژه نامهای تحت عنوان «گرافیک سال ایران» به چاپ خواهد رسید. آثار ارسالی توسط هیئت داوران بررسی و به نفرات اول تا سوم لوح تقدیر، نشان ویژه گروه پژوهشی عفراوی و جوایزی اهدا خواهد شد. آدرس ارسال آثار: روش اول ایمیل به info@afravi.com روش دوم تهران، صندوق پستی 1636 ـ 14155 3- تحویل حضوری به دفتر گروه پژوهشی عفراوی/ آدرس و کروکی دفتر در سایت http://www.afravi.com/home.php فرم ثبت اطلاعات فراخوان


ارسال به دوستان نسخه چاپی
 

ارسال خبر به الوگیفت

در صورت تمایل، شما نیز می توانید اخبار مجموعه و فعالیتهای جدید خود را به سایت ارسال فرمایید. در صورت تایید اصل خبر از طرف مدیران سایت، اخبار ارسالی شما در سایت به نمایش در خواهد آمد.

نام شما: * ایمیل شما:
عنوان خبر: *
متن خبر: *

 

بازگشت

صفحه اصلی     لیست محصولات      درباره ما      تماس با ما
جستجوی موضوعی: جستجوی پیشرفته جستجوی قیمتی:
       
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت آفرینگان نوین اندیشان پیام می باشد
بهترین حالت نمایش 768 * 1024 پیکسل. 1403-1383